Customer service medewerker

MARITIEM
LOGISTIEK

Een customer service medewerker werkt bij een logistiek dienstverlener, rederij of cargadoorsbedrijf. Als customer service medewerker ben je verantwoordelijk voor de operationele en administratieve afhandeling van inkomende en uitgaande goederenstromen. Je onderhoudt contact met bijvoorbeeld opdrachtgevers, transporteurs en rederijen. Je krijgt vervolgens te maken met vragen over lading, zoals navragen over de status van een zending. Je komt daarbij in contact met chauffeurs, cargadoors en expediteurs. Je talenkennis is heel belangrijk. Je voorziet je collega’s per mail, telefoon, of via het eigen computer systeem van de benodigde informatie en advies. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor correcte gegevensverwerking over onze zendingen en voer je controles uit met betrekking tot de verladingskwaliteit.

Let op: overleg altijd met je decaan/mentor/studiekeuzebegeleider over de uitkomsten van de havenberoepenwijzer. Bezoek ook de open dagen van de opleidingen.

Deze informatie is mede mogelijk gemaakt door SBB